Reklamačný poriadok
Tento Reklamačný poriadok stanovuje podmienky a postupy pri uplatňovaní reklamácie a vybavovaní reklamácií vád spotrebného tovaru, ktoré predávame prostredníctvom internetového obchodu Realwear.sk. Reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Z.z. – Občiansky zákonník v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z.z. – Zákon o ochrane spotrebiteľa, a ďalšími príslušnými právnymi predpismi.
1. Právo na reklamáciu
Kupujúci má právo na reklamáciu tovaru, ak je tovar v čase jeho prevzatia v rozpore so zmluvou alebo ak sa vyskytne vada počas záručnej doby. Vada sa považuje za oprávnenú, ak je v rozpore s kúpnou zmluvou alebo ak je tovar nefunkčný. Vady spôsobené nesprávnym používaním, opotrebením alebo inými faktormi mimo záruky nie sú predmetom reklamácie.
2. Lehota na vybavenie reklamácie
Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Ak predávajúci nevybaví reklamáciu v tejto lehote, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy, požadovať výmenu tovaru za nový alebo vrátenie kúpnej ceny.
3. Miesto na uplatnenie reklamácie
Kupujúci môže reklamáciu uplatniť:
-
V ktoromkoľvek obchode alebo prevádzkarni predávajúceho, ak je to možné.
-
Prostredníctvom zaslania tovaru na adresu:
Allforhorses s. r. o.
RealWear.sk
Novoť 909 ,
029 55 Novoť
K tovaru priložte doklad o kúpe (faktúru alebo záručný list), sprievodný list s adresou, telefónnym číslom a popisom vady.
4. Záručná lehota
Záručná lehota je 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedené inak. Na požiadanie kupujúceho je predávajúci povinný vydať záručný list s vyznačením rozsahu a podmienok záruky. Ak to povaha tovaru umožňuje, namiesto záručného listu postačuje doklad o kúpe.
5. Práva kupujúceho pri reklamácii
Kupujúci má právo na:
-
Opravu vady bezplatne, včas a riadne.
-
Výmenu tovaru za nový alebo výmenu vadnej časti tovaru.
-
Vrátenie kúpnej ceny, ak je vada neodstrániteľná alebo ak sa vyskytne opakovane.
-
Zľavu z ceny tovaru pri neodstrániteľných, no nie závažných vadách.
Ak sa vada nedá odstrániť, kupujúci môže požadovať výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy. V prípade, že sa vada opakuje alebo ide o väčší počet vád, ktoré znemožňujú riadne používanie tovaru, má kupujúci právo na výmenu alebo vrátenie peňazí.
6. Potvrdenie o reklamácii
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie o jej prijatí. Ak reklamáciu vybavuje diaľkovo, musí predávajúci potvrdenie zaslať najneskôr spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V prípade, že kupujúci má možnosť preukázať reklamáciu iným spôsobom, potvrdenie sa nemusí doručovať.
7. Evidence reklamácií
Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách, ktorá bude obsahovať tieto informácie:
-
Dátum uplatnenia reklamácie
-
Dátum a spôsob vybavenia reklamácie
-
Poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie
Táto evidencia musí byť dostupná pre kontrolné orgány na požiadanie.
8. Vrátenie peňazí za dopravu
Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú a tovar je vymenený alebo vrátený, kupujúci má právo na vrátenie peňazí aj za náklady spojené s dopravou, ak tovar bol reklamovaný na základe vady.